Direktlänk till inlägg 8 maj 2010

psalm om änglar

Av ezra kay - 8 maj 2010 21:34

Gud är, och allt han säger blir
Dem utvalde är dem som svarar för Guds vilja
Sända till världen, likt får bland ulvar
Kärlek är vad dem är, sanning pratar dem
Och hatade är dem, ty världen känner dom icke
Inte i grupp är dem, ensamma övergivna i en mörk plats
Dem är guds hand, världens ljus, världens salt
Och fåret hör hans herdes röst
Ty dem är änglar, söner till David och hans släkte
Dem kallas judar, dem kallas allt vad ont är
Det minsta ni gör åt dem, gör ni åt Gud
Ty dem stora ska bli små, och dom små ska bli stora
Dem första dem sista, och dem sista dem första
Saliga är ni som tror på dessa mina ord
Ty summan av det är sanning, och sanning sviker icke
Likt Kristus pratar dem vad dem hör
Utan själ utan tillbehör... saliga dem som tror dessa små
Likt barnsinniga två-vingade änglar med svans
Dem är kallade änglar...
Och dem var före er, före er var dom
Guds söner som sänds ut till världen för er
För människan har dom kommit, att tjäna människor är dom
Och dom ska kallas konungar, dem skall kallas ledare
Ty ni har en själ, så vackert som det är
Och ni är satta högre än änglar, ty Gud sade:
Böj er för honom, ty jag har gjort honom till vår avbild
Saliga ni som hör dessa mina ord

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ezra kay - 8 maj 2010 21:36

what makes a man is his soul... his free will to choose, and then there is me... the lonewalker the moondancer lost in a world that i so much want to be heaven. just like home. just like it used to be. before you was the brotherhood of angels, a crea...

Av ezra kay - 6 maj 2010 18:25

#1 - en bön Herre, hör min bönden kommer ur ett mörkt hörnMitt liv åldras och mitt hjärta fryserdem som jag älskar har blottat mitt namnJa Herre, mina synder är mångaoch jag lever i skam varje dagNär solen går upp,tackar jag Digty din Jord är vacke...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards